Amikor tombol kint a hideg, bent meg a nátha

A legutóbbi bejegyzésem arról szólt, hogy mennyire megbetegedtek körülöttünk az emberek, maradjunk egészségesek és ehhez mit is vegyünk magunkhoz. Na már most, vagy nem olvasták elegen azt a bejegyzésem, vagy csak simán nem tettek úgy, ahogy javasoltam.

Helyi körképet mondanék: irodában a dolgozók létszámának a fele beteg - nátha, köhögés, meghülés, láz. Nincs senki betegszabin, inkább bent van mindenki terjeszteni a bacikat. Így nagyon aktuálissá vált, amit legutóbb ígértem, a napi vitamin adagom mellé kerestem még vitamin forrásokat smoothie-k és shake-ek formájában.

Az alábbiakat meleg szívvel ajánlom neked is, nehogy kidőlj te is a sorból ebben a repkedő mínusz fokokban, vagy a tömegközlekedés közben összeszedett baciktól.

Kezdjük a zöldekkel:

- alábbi zöld levek sok esszenciális aminosavat tartalmaznak, rengeteg rost van bennük és magas ásványianyag tartalom garantált

- finomak? Ízlések és pofonok, de nem törvényszerű, hogy rossz az ízük, csak találd meg azt, ami neked tényleg ízlik.

- legtöbb esetben laktózmentes változatot írok le, mert az én szervezetemnek mumus a tej

Spenótos turmix mandulatejjel 

- Szerezz be: banánt, egy marék friss bébispenótot, pár szem epret, őrölt lenmagot és mandulatejet

- Így csináld: fél banán mehet a turmix gépbe, 4-6 szem eper is mehet (ha friss, akkor tisztísd meg előtte), spentóleveleket mosd meg, hagyd megszáradni épp annyira, hogy ne csöpögjön belőle a víz. 1 deci mandulatej jöhet hozzá és induljon a turmixolás. Addig turmixold, míg szép sima és krémes folyadékot nem kapsz. Tálaláskor pedig szórd bele a lenmagot. 

Gyömbér & fahéj turmix

- Szerezz be: kis darab gyömbért, fahéj port, egy marék bébispenótot, mandulatejet vagy vizet

- Így csináld: gyömbért tisztísd meg, vágd fel kisdarabokra és dobd a gépbe, szórd meg egy fél teáskanálnyi fahéjjal. Mosd meg a spenótot, hagyd egy kicsit száradni. Utána ez is mehet a turmix gépbe, majd öntsd fel 2 dl mandulatejjel vagy vízzel. A gyömbérnek ugyan béltisztító hatása van, de eléggé erős íze is, így vigyázz a felhasználd mennyiséggel. Ha a kész turmixba úgy érzed még mehet, inkább még utólag rakj bele, mert kivenni nem tudod belőle. :)

Exkulzív zöld turmix

- Szerezz be: kígyóubi, egy marék spenót, avokádó, zellerszár, menta, kivi, alma, citrom, víz

- Így csináld: negyed uborka megtisztítva, fél marék spenót megmosva, fél avokádó megpucolva, 1 kivit is dobj a gépbe megpucolva, 1 zellerszárat vágj fel és mehet bele, 2 szál mentát dobj hozzá, fél alma felkockázva megpucolva, 1 citrom levét facsard ki, és öntsd fel 2 deci vízzel. Turmixold össze. Ha úgy érzed kíván még egy kis vizet, akkor adagolj hozzá még. Mindenki másképp szereti.

És most jöjjenek a további színek:

Télűző a javából

- Szerezz be: 1 répa, 1 körte, brokkoli, 1 cékla és víz

- Így csináld: fél répát pucolj meg és kockázz fel, dobd a gépbe, fél körtét hámozz meg, szintén szeleteld fel és mehet a répa mellé. Brokkoliból is csak egy fél tálkányira lesz szükséged, cékláól is csak egy fél fejre előkészítve, mehet is a többihez mindkettő. A végén öntsd fel 2 deci vízzel és mehet a turmixolás. A céklából gyönyörű lilás színe lesz ennek a turmixnak. Tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

C vitamin bomba turmix

- Szerezz be: narancs, citrom, kurkuma, köles, víz

- Így csináld: egy narancsot pucolj meg, egy az egyben mehet bele a turmixba, egy citrommal is tegyél ugyanígy. 1 teáskanálnyi kurkumával szórd meg, és 1 evőkanálnyi előre beázatott kölest adj hozzá. Öntsd fel vízzel és kész is a napsütésre emlékeztető színű turmix. Nem csak, hogy isteni finom, de tele van vitaminnal és laktató is, akár reggeli helyett is ihatod.

Narancs & grapefruit kedvelőknek

- Szerezz be: grapefruit, narancs és citrom vagy citromlé

- Így csináld: hámozz meg 1 grapefruitot meg 2 narancsot, szeleteld fel apró darabokra és dobd a turmixba. 1 citrom levét vagy 2 kanál citromlevet adj hozzá. Turmixold össze... ha túl savanyúnak érzed, akkor tegyél bele egy kis mézet is. Szerintem isteni finom!

Ezek az én tippjeim neked. Osszd meg velem, ha neked is van egy bevált turmix recepted a náthásabb időszakokra!

0 Tovább

Amikor körülötted már mindenki beteg

Ma reggel bejöttem az irodába és meglepődve tapasztaltam, hogy mindenki valamilyen úton módon, de beteg. Valaki nagyon "göthös", valaki csak köhög, valaki csak fújja kicsit az orrát, de valakinek még csak most kezdett el kaparni a torka. Aki reggel még nem érzett semmit, az most délutánra már fájó fejjel és sajgó szemekkel ment haza útbaejtve egy gyógyszertárat. Mi lesz itt? 

Ez alapján abszolút hasznos, ha beszélünk egy kicsit az immunerősítésről, meg a házi gyógymódokról. Rettegjenek a vírusok és a bacilusok!

Omega 3

Igen, már megint.. az előző bejegyzésemben is szó volt róla. A jótékony hatása azóta sem változott, pedig eltelt pár nap. :) Segít a gyulladások kialakulásának elkerülésében, de ha már gyulladásban van a szervezetünk, akkor segít abban, hogy lappadjon a gyulladás. Már mondtam, hogy a magyar halakban ne keressük. Van rá halolajkapszula, vagy akár mélytengeri halakkal is próbálkozhatunk. Ilyenkor jön jól egy doboz szardínia. Olyan formában készítheted el, ahogy csak kívánod. De ha magokat választjuk, az is jó megoldás, daráljunk le egy-egy evőkanál lenmagot, napraforgómagot és mandulát, így értékes esszenciális olajokban és ásványi anyagokban gazdag masszát kapunk. Fogyaszthatjuk önmagában vagy joghurtba keverve is. Nyami!

Sok folyadék

Az elfogyasztott folyadék mennyiségéről már korábban is írtam. Megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása segíti az anyagcsere folyamatot és könnyebben kiürülnek a kórokozók a szervezetünkből. Ugyan ilyenkor a hidegben kevésbé érezzük a szomjúságot, a szervezetünktől mégsem szabad megvonnunk a megfelelő hidratálást. Naponta kb 2-2,5 liter folyadékot fogyasszunk télen is. Ebben a hidegben nincs is jobb mint teázni folyadék utánpótlás gyanánt. Egy finom zöldtea mindig jól jöhet.

Immunerősítő forróitalként én gyömbéres, citromos, mézes italt szoktam készíteni. Egy adag reszelt gyömbért, 3-4 szelet citromot és egy nagy kanál mézet felöntök forralt vízzel. Mikor már nem forró csak meleg, akkor kortyolgatom el, amikor már csak éppen meleg. Nekem 1 liter könnyen lemegy ebből a lötyiből és szerencsére segít is akár immunerősítés, akár nátha elmulasztása a cél. 

C vitamin

Ha már citrom, akkor nyilván nem maradhat ki a C vitamin a harctérről. A fehérvérsejtek munkáját segíti a szervezetbe kerül kórokozók ellen. Meghűlés és nátha esetén is nagy mennyiségben szükségünk van rá. Amit lehet vigyünk be, ha túl sok kerülne a szervezetünkbe, úgyis kiürül minden baj nélkül. 

Méz

Mindannyian ismerjük. Alkalmazzuk ha betegek vagyunk, így elég ha csak annyit tudunk róla, hogy immunerősítő, szervezeterősítő, de mézfajtától függően eltérő mértékben hatékony. Népi gyógyításban sebgyógyításra használták, de van amelyik méz jobb, mint bármelyik gyógyszer. Antibakteriális, így hatékonyabb is lehet némelyik fajta, mint az antibiotikum.

Gyömbér

Közismert, hogy jótékony hatások tömkelege sorakozik a gyömbér neve alatt. Most különösen azt vesszük figyelmbe, amely azt mondja, hogy segít, ha megfáztunk vagy influenzásak vagyunk. A gyömbérben ugyanis vírus- és baktériumellenes hatóanyagok is találhatóak, izzasztó hatása is ismert, csökkenti a lázat és csillapítja a köhögést. 
 

Nah már nekem is fáj a fejem! Úgyhogy utánanézek a vitamindús, immunerősítő smoothie-knak! 

Te mit alkalmazol, ha leteper a nátha? Hogy éled túl? Vagy sikerül megelőznöd?

0 Tovább

Magas koleszterin? Mesélj csak!

Magas a koleszterinszinted? Vagy csak hajlamos vagy magas koleszterinszintre? Nem csak a kialakult betegséggel érdemes kezdeni, hanem már a megelőzésre is érdemes figyelmet fordítani. Az emelkedett koleszterinszint gyakran hozza magával a cukorbetegség, elhízás vagy magas vérnyomás kockázatát, valamint az érfalakon megjelenő következményei a lerakódások okozta érszűkület, szívinfarktus vagy szélütés.

egészség Herbalife koleszterin betaheart

Koleszterinszintünk genetikai adottságaink ellenére is kontrollálható. Ehhez életmódbeli változtatásra van szükség, kinél kisebbre, kinél nagyobbra. Viszont mindenképpen a természetes, gyógyszermentes megoldásokat próbáljuk először, hisz a gyógyszerek mellékhatásai még nagyobb gondokat okozhatnak. Így kezdjük a mozgással és a táplálkozással.

egészség Herbalife koleszterin betaheart

Az elmúlt évek gyors változása, az étkezési szokások drasztikus változása meghozta következményét, a mai kor ember leggyakrabban koleszterinszint csökkentő gyógyszert vásárol a patikában. Tudjuk egyáltalán miből áll össze a koleszterinszint? A koleszterinből létezik HDL (jó koleszterin) és LDL (rossz koleszterin). A rossz koleszterin vagyis LDL szállítódik a májból az erek felé, nagy az esélye a lerakódásnak az erekben, ezzel ellentétben a jó koleszterin az erek felől a májba, kisebb a lerakódás esélye. Ha tudjuk, hogy melyik a káros része, akkor miért van mégis szükségünk rá? A koleszterin a szervezetünkben megtalálható zsírok családjába tartozik, többek között fontos építőeleme a sejtmembránnak, létfontosságú hormonok alapja és a máj a koleszterinből választja ki az epesavat. Ezt röviden összeszedve látszik, hogy nem elhanyagolható, nem redukálható nullára szervezetünkben.

Ha nem tudjuk kiiktatni, akkor hogy tudjuk egészséges szinten tartani?

1. Fogyasszunk sok zöldséget, gyümölcsöt, váltsunk teljes kiőrlésű gabonafélékre.

A napi rostbevitelünk növelésével segítünk a szervezetünknek, hogy ezek az emészthetetlen rostok meg tudják kötni a koleszterint, megakadályozva ezzel felszívódásukat. A megfelelő mennyiségű rost bevitelére is figyelnünk kell így, ezt pedig csak a helyes táplálkozási szokásokkal tudjuk elérni. Ha nem tudjuk elérni a megfelelő napi bevitelt csak étkezéssel, akkor használhatunk étrend kiegészítőket. Természetesen ehhez a telített zsírok bevitelét is csökkenteni kell, lehetőség szerint kiiktatni.

2. Kerüljük a felesleges zsírokat

Bizonyított tény, hogy létezik egy fajta zsír, amely jótékony hatást gyakorol a szervezetünkre - szívvédő és gyulladáscsökkentő. Ez a zsír az omega3, amit csak halak fogyasztásával lehet a szervezetbe juttatni, amire valljuk be a magyar halak nem alkalmasak. Így az omega3-at is pótolni érdemes.

egészség Herbalife koleszterin betaheart

Egyik megoldás lehet erre a halolaj kapszula. Viszont semmiképpen ne szüntessük meg a zsírok bevitelét. Szükséges alapkövei szervezetünknek, vagyis bizonyos mértékben szükségünk van rá.

3. Rendszeres mozgás

Ha sikerül beiktatnunk a helyes étrend mellé hetente 4-5 alkalommal 30 percnyi legalább közepes intenzitású mozgást, képesek vagyunk a felesleges energiákat elégetni, így az nem fog koleszterinné alakulni. Ne hajtsuk túl magunkat, csak egy kellemes közepes intenzitású 30 perces futásra, kocogásra, úszásra, stb gondoljunk.

egészség Herbalife koleszterin betaheart

4. Zab béta-glükán bevitele

Létezik már olyan tápláló por, ami koleszterinszint kontrollálásához egy kulcsfontosságú összetevőt tartalmaz, ami zab béta-glükán. Na jó, én se hallottam erről sokáig, mígnem elmentem egy egészségnapra. A zab béta-glükán csökkenti a vér koleszterinszintjét. A magas koleszterinszint kockázati tényező a szívkoszorúér- betegségek kialakulásában. A béta-glükánok hozzájárulnak a normál vérkoleszterinszint fenntartásához.

A jótékony hatás napi 3 g zab béta-glükán bevitelével érhető el.

HOGYAN SEGÍTHET NEKED?
Bármilyen életkorban is vagy most, életviteled nagy szerepet játszhat koleszterined növekedésében, ezért vedd kézbe egészséged egy kiegyensúlyozott táplálkozási és edzési tervvel!

Te hogy állsz a koleszterinnel? Én genetikailag hajlamos vagyok a magas koleszterinszintre.

0 Tovább

Egyél sok gyümölcsöt, abban van a vitamin

Hányszor hallottuk ezt fiatalon és hányszor mondjuk ezt gyermekeinknek. Vesszük halom számra a banánokat, meg aszalt datolyát az aszalt szilvával és sokszor nem is tudjuk, hogy a vitamin hol van benne, vagy hogy mi van még benne.

Jogos és aláírom én is, hogy elég nehéz odafigyelni manapság a változatos és rostban gazdag étrendre, hogy legyen benne elég vitamin, elég tápanyag meg még elég fehérje is... ajjjaj...

A legfontosabb mégis, ha már tehetjük, akkor friss gyümölcsöt együnk, természetesen télen ne eperre pályázzunk és nyáron ne a kiwit akarjuk magunkba tömni, hanem idénynek megfelelőt válaszunk.

Kezdjük azzal, hogy miért ne aszalt?

Itt most nem a magunk megaszaltuk és tudjuk mi van benne gyümölcsökre gondolok. Hanem a boltban zacskóban, jól teleadalékanyagolva és telecukrozva aszaltakról. Tisztelet ezek közül is a kivételnek. Ugyanis az aszalás önmagában egy természetes tartósítási eljárás, ami a víz tartamának jelentős csökkenésével jár. Adalékanyag nélkül is tárolható, de a boltok polcain sok van, ami segítséggel marad olyan sokáig felhasználható. Ezek az anyagok segítenek megőrizni a termék élénk színét és tartósságát, de allergiás reakciót okozhatnak és a vitaminok helyes bejutását a szervezetbe is gátolhatják. Jó-jó, tudom, de mindemellett finom és néha jól esik, meg nem is mind ilyen "rossz". Azért ha nem vagyunk restek figyelni magunkra, nyáron készítsünk saját aszalványokat. Hiszen fogyaszthatjuk, ha nem a tartósítószerekkel és cukorral teletolt verziót választjuk. (Felhasználásukról ejtünk még szót következő posztok valamelyikében).

Idény gyümölcsök - de télen? Igen, a télnek is megvannak a gyümölcsei. Ugyan nem kicsiny hazánkban teremnek, ezért szállítás előtt például a citrusok külsejét kezelik, hogy mire ideér kicsattanó legyen. Nah a héjuktól váljunk meg és együk csak a húsát. Íme, hogy miben mi van:

Alma - A, B-vitaminok és egy leheletnyi C vitamin, magnézium, nátrium, kálium. Jó hatással van az emésztésre is, mert rengeteg további tápanyagot tartalmaz.

Banán - A, B, és C vitaminos, kalcium, kálium, vas. A legkiemelkedőbb a B vitamin tartalma és a magas szénhidrát tartalma, így hízásra hajlamosak csak csínján fogyasszák. Emellett azért jó az agyműködésünknek és a gyomorproblémák ellen.

Citrom - C vitamin bomba. Megfázás, nátha, vírus - kötelező a citrom.

Kiwi - A, C és K vitamin és kálium. Ismert természetes antioxidáns, noh meg jó a koleszterszint szinten tartására.

Narancs - soroljuk? rengeteg van benne és mellette finom is. Szintén antioxidáns és kedvező hatást gyakorol a gyomorra.

Grapefruit - szintén sok C vitamint, kevesebb kálciumot és magnéziumot tartalmaz. Piros verziója antioxidáns.

És ezek csak a téliek. Nyáron micsoda kánaán lesz! Szó mi szó... nem könnyű, de egy alma egy nap és máris jobb lesz."One apple a day keeps the doctor away." - már megérte felsőoktatásban tanulni ezért a mondatért. 

Amúgy én a narancsra vagyok 1 hete rákattanva. Te milyen gyümölcsöt esztek így télen?

2 Tovább

Édesítsük meg egészségesen a mai napot

Mai nap... bizony ez az nap. A Valentin nap... édesítsük meg a ma estét egy kis egészséges édességgel.

Válassz kedvedre az alábbiak közül:

Csokis málnaturmix:

Hozzávalók: 1 evőkanál csokoládé, 1 dl natúr joghurt, 2 marék fagyasztott málna, 2 dl mandulatej, néhány szem friss málna a díszítéshez

Hogyan készítsd? Dobj mindent egy turmixgépbe és addig turmixold, amíg krémes nem lesz. Utána öntsd ki csinos poharakba és tegyél a tetejére díszítésnek málnát. Voilá!

Valentin napi szerelmes zabkása:

Hozzávalók: 8 evőkanál zabpehely, 1 evőkanál chia mag, fél deci mandulatej, 1 teáskanál kókuszzsír, opcionálisan 1 teáskanál méz, 3-4 evőkanál cukormentes málnalekvár, 1 marék fagyasztott málna

Hogyan készítsd? A zabpelyhet, a kókuszzsírt, a chia magot és a mandulatejet keverd össze, add hozzá a mézet is, ha teszel bele. Egy csinos befőttes üveg, vagy pohárkát tölts fel félig a zabkásával, majd tegyél rá 2 evőkanál málnalekvárt, töltsd fel teljesen a masszával. Jöhet még rá lekvár és málna szemek díszítésnek. Díszítsd kedvedre, tálald olyan üvegbe, pohárba, amely a szívednek kedves.

Szívből készült sütemény:

Hozzávalók: 6 evőkanál rizsliszt, 6 evőkanál nádcukor, 6 egész tojás, 1 evőkanál keményítő, fél zacskó sütőpor, bogyós gyümölcsök, mogyoróvaj, és egy szívecske alakú kiszúró

Hogyan készítsd? A hat tojásfehérjét választd külön a sárgájától, a fehérjét egy csipet sóval verd kemény habbá. Ezután verd fel a cukorral a tojássárgáját is. Lényegében piskótatésztát csinálunk. Amikor már kellően habos a tojássárgája, keverd hozzá a lisztet és az abban előre belekevert keményítőt és sütőport. A keményítőt akár el is lehet hagyni, opcionálisan vedd csak figyelembe, ennél a receptnél csak azért ajánljuk, mert nagyon könnyű a rizsliszttel készülő piskóta, nehéz vele készen dolgozni. Ezúttal kiszúróval szeretnénk formázni, ami könnyebb, ha a tészta picit sűrűbb és masszívabb. Keverd hozzá határozott mozdulatokkal a tojásfehérjét is, úgy, hogy levegős maradjon a tészta. Mondom, hogy piskóta!

Vajazz és lisztezz ki egy kisebb méretű sütőt és szépen egyengesd el benne a tésztát. A tészta felét lazán, és nem túlságosan sűrűn, szord meg bogyós gyümölcsökkel. A mélyhűtött változattal vigyázz, mert levet ereszthet majd, így előtte alaposan csepegtesd le, ne legyen már vizes, amikor hozzáadod a tésztához. A tészta másik felére nem kerül semmi.

180 fokon olyan 25 perc alatt megsül, de azért csekkold folyamatosan kívülről. Az első 10 percet hagyd meg neki egyedül, mert ha kinyitogatod a sütőt, akkor összeesik a piskótád. Amikor kész, hagyd kihűlni, és csak utána kezdj vele. Vágj a piskóta mindkét feléből, a simából és a gyümölcsösből is annyi szívecskét, amennyi kijön belőle. A sima felét kend meg natúr, 100%-os mogyoróvajjal (akár lekvárral is csinálhatod), majd tedd rá a gyümölcsös szívet. Tálald szerelmesen! Szívesen!

 

0 Tovább
«
1234

Herbalife életmód - együtt egészségesen

blogavatar

Egy hely van, amit nem tudsz lecserélni vagy másikat választani az életed során: a tested. Figyeljünk együtt a testünkre és egészségünkre. Erre nyújtok itt egy kis útmutatót... kérdezz, ha valami nem tiszta vagy csak bővebben érdekel: miecske@gmail.com